Zaradi.hr - podrška zapošljavanju OSI

Pronađite posao

Baza znanja

Razumna prilagodba

Važne informacije za posloprimce

Postoje sljedeće vrste razumnih prilagodbi:

  1. Arhitektonska prilagodba radnog mjesta odnosi se na:
  • fizičku prilagodbu radi lakše pristupačnosti prostoru u kojem osoba radi
  • uklanjanje postojećih arhitektonskih barijera u radnoj okolini ili pri dolasku na radno mjesto
  • osiguravanje mogućnosti pristupa svim prostorijama u kojima osoba s invaliditetom izvršava radne zadatke
  • ugradnju rampe, dizala, vertikalno/koso-podizne platforme, širokih vratnih okvira, proširenje hodnika, korištenje prilagodbu sanitarnih prostorija i sl.
  1. Tehnička prilagodba uvjeta rada, opreme i sredstava za rad odnosi se na:
  • prilagodbu opreme i sredstva za rad kako bi osoba s invaliditetom mogla samostalno i bez puno dodatnog napora izvršavati radne zadatke
  • osiguravanje dodatne rasvjete, slabijeg ili jačeg osvjetljenja, zvučne ili svjetlosne signalizacije, prikladnog telefona, tipkovnice ili miša
  • korištenje asistivne tehnologije, namještaja po mjeri, uredskog stola s mogućnošću reguliranja visine i nagiba ili drugih specifičnih pomagala, ovisno o vrsti oštećenja i potreba samog zaposlenika
  1. Prilagodba psihosocijalnih aspekata radnog mjesta i radnog okruženja odnosi se na:
  • podršku u radu, suradnju s drugima, češću kontrolu izvršavanja radnih zadataka, ohrabrivanje, poticanje
  • dodatni trud ostalih zaposlenika, stručnih radnika i radnih instruktora
  1. Prilagodba kognitivnih aspekata radnog mjesta i radnog okruženja odnosi se na:
  • pojednostavljenje radnih operacija, pri čemu se stupanj zahtjevnosti prilagođava sposobnostima i ograničenjima osobe
  • pomoć pri radu u izvršavanju dijela radnih zadataka, davanje jasnih uputa primjerenih stupnju intelektualnog statusa i razumijevanja osobe
  • prilagodbu tempa i složenosti radnih zadataka prema posebnostima svake osobe - npr., jedan zadatak u određenom roku, a ne više zadataka odjednom
  • demonstraciju izvršavanja zadataka radi njihova boljeg razumijevanja
  • osiguravanje dužeg vremena za izvršavanje radnog zadatka u odnosu na vrijeme koje je za isti zadatak potrebno ostalim zaposlenicima
  1. Prilagodba organizacijskih aspekata odnosi se na:
  • fleksibilnost u radnom vremenu, mijenjanje rasporeda
  • omogućavanje korištenja nekoliko kraćih stanki umjesto jedne duže
  • preraspodjelu zadataka među ostalim zaposlenicima, uz poštovanje njihova postojećeg obima posla i radnog rasporeda
  • promjenu načina poslovne komunikacije među zaposlenicima - npr., u slučaju zapošljavanja osobe s većim oštećenjem vida, moguća je razmjena informacija/radnih zadataka samo usmeno ili e-poštom
  • osiguravanje dodatnog osposobljavanja ili uvježbavanja
  • miran radni ugođaj bez puno ometanja, stvaranje dobre klime u radnom okruženju
  1. Ostale moguće prilagodbe:
  • podrška druge osobe u izvršavanju radnih zadataka (asistent)
  • organiziranje dodatnih osposobljavanja i obuka
  • korištenje osobne sigurnosne opreme

Potrebne prilagodbe određuju se nakon procjene od strane ZOSI-ja.


 

 

 

 

 

Ova web stranica radi boljeg rada i poboljšane funkcionalnosti koristi kolačiće (eng. cookies) i slične tehnologije. Ako nastavite s pregledom stranice, smatrat ćemo da ste suglasni s navedenom uporabom. Više informacija »